Sayfalar

29 Haziran 2014

SON 16'DA GÜNÜN MAÇLARI

James Rodriguez (Hames) 4 maçta 5 gol ile oynuyor.
Son 16 maçları dün başladı. Brezilya Şili'yi, Kolombiya da Uruguay'ı eleyerek birbirlerinin rakibi oldular. Şili'nin elenmesine üzüldüğümü saklamayacağım. 2010'da oldukça iyi bir futbol oynamışlardı ama fazla ilerleyememişlerdi. Bu turnuvada da hak etmedikleri şekilde elendiler. Özellikle Ömer Üründül ve Fatih Terim yorum yaptıkça maç içerisinde Şili'ye olan sempatim daha da arttı.
Brezilya'yı kendi taraftarı bile yuhlarken Brezilya'yı övmeler, 'Brezilya her an gol atabilir.' demeler, Şili'nin pozisyon bulamayacağını söylemeler gerçekten çok iticiydi. 120. dakikada Pinilla'nın şutu direkten dönmeseydi Ömer Üründül ve Fatih Terim ne diyecekti çok merak ediyorum. Kolombiya - Uruguay maçı ise beklendiği gibi geçti. Uruguay'ın Kolombiya'yı elemesi için Suarez gibi birinin çıkıp olağanüstü şeyler yapması gerekiyordu. Öyle biri de sahada olmayınca Kolombiya üst tura çıktı.

Turnuva öncesinde Kolombiya'nın sürpriz adaylarımdan olduğunu yazmıştım. Şimdi önlerinde çok önemli bir Brezilya maçı var. Açıkçası Brezilya'nın yarı finali görmesini istemiyorum ve göreceğini de sanmıyorum. Brezilya'nın alışık olduğumuz futbolunu bu turnuvada oynayan takım Kolombiya. Favori Brezilya olarak gösterilecektir fakat ben Kolombiya'nın goller bularak turu geçeceğine inanıyorum. 
Biraz da günün maçlarına değinelim;

Hollanda - Meksika


Hollanda turnuvaya herkesi içten içe mutlu eden bir galibiyetle başladı. İspanya'ya '5' atmaları ben de dahil
olmak üzere birçok kişiyi oldukça tatmin etti. Sonraki maçlarda ise performansları konsantrasyonlarıyla paralel bir şekilde düşüş gösterse de 9 puanla grubu lider bitirmeyi başardılar. Robben'in büyük sorumluluk alıp üst düzey futbol oynaması, Van Persie'nin her pozisyonu gol yapabilecek kapasitede olduğunu göstermesi ve gerideki Ajax - Feyenoord karması defans hattı onları turnuvanın 3 favorisinden biri haline getirdi. Sneijder'in henüz beklenen performansa ulaşamadığını da söylemek lazım. Yine de onun sahadaki varlığı takım için önemli. Bir de taktik dehası Van Gaal hoca var tabii. Kendisi Hollanda için çok büyük bir şans. İspanya'nın pasa dayalı temposuz futboluna karşın daha hızlı oynayarak, sürekli kanat değiştirerek, gerektiğinde uzun paslarla ve kontra ataklarla oynayan bir takım yarattı. Bakalım Meksika'ya karşı aynı oyunu sürdürebilecekler mi ?

Ochoa şu ana kadar turnuvanın en göze batan kalecisi
Meksika turnuvada beni şaşırtan takımlardan oldu. Açıkçası Hırvatistan'ın gerisinde kalıp son 16'yı göremeyeceklerini düşünüyordum ama oynadıklarını futbolla grup liderliğini bile hak ettiklerini söyleyebilirim. Hatta grup lideri olmaları onlar için çok daha iyi olabilirdi zira çok formda bir Hollanda ile karşılaşacaklar. Yine de Hollanda'ya sıkıntı yaşatabilecek kapasitedeler. Oldukça coşkulu ve hareketli bir futbol oynuyorlar. İlk turun izlemesi en zevkli takımlarından biriydiler. Hücuma ön plana çıkartan bir oyun oynuyorlar. Hollanda gibi hızlı atağa çıkıyorlar. Takım içi yardımlaşmaları da oldukça iyi. Ayrıca turnuvanın şu ana kadar en ön plana çıkan kalecisine sahipler. Ochoa. Kendisine bugün yine çok iş düşecek gibi.

Özetle güzel bir maçın bizi beklediğini söyleyebilirim. Meksika her ne kadar turnuvanın en az gol yiyen takımlarından olsa da bu maçın gollü geçeceğini düşünüyorum. Ayrıca Hollanda'nın da turnuvanın en çok gol atan takımı olduğunu söylemek lazım. Benim favorim ise Hollanda. Meksika'nın bu turda elenmesini de istemezdim ama Van Gaal faktörü ve ilerideki muhteşem 3'lüsü ile Hollanda bir adım önde.

Kosta Rika - Yunanistan


Kosta Rika şu ana kadar turnuvanın en büyük sürprizini yapan takım konumunda. Puan almasının beklenmediği grupta İtalya ve Uruguay'ı yenip, İngiltere ile de berabere kalarak grup lideri oldular ve karşılarında Yunanistan'ı buldular. Harika bir takım oyunu oynuyorlar. Her futbolcu üzerine düşen görevi eksiksiz yerine getiriyor. Şu ana kadar takım savunmasını kusursuz bir şekilde yerine getirdiler. Yine de Yunanistan gibi bütün maç kapanıp duran toptan bir gol atarım düşüncesinde değiller. İlerideki oyuncularıyla ve kenarlardan bindiren bekleriyle organize ataklar geliştirebiliyorlar. Bryan Ruiz'in önderliğinde ve Joel Campbell'ın bireysel katkılarıyla tehlikeli bir takımlar. Rakipleri de dişlerine göre bir rakip. Yunanistan'ı bir tur daha ileride görmeyi pek istemiyorum, umarım turu geçerler.

Samaras'ın penaltısı Yunanistan için tarihi bir andı
Yunanistan ilk turun en dramatik maçından sonra son 16'ya kalmayı başardı. Fildişili forvetlerin bencilliği sonrası Samaras'ın attığı son dakika penaltısıyla yine mucizeyi başardılar. Yunanistan'ın kura şansı da ayrı bir yazı konusu olur. Dünya Kupası'nda da kupa öncesinde 2. turda herkesin eşleşmek isteyeceği bir takımla eşleştiler. Turnuvaya hiçbir varlık gösteremedikleri Kolombiya yenilgisiyle başladılar. Daha sonra yine bekleneni veremedikleri bir Japonya beraberliği aldılar. 2. turu ne kadar hak ettiler tartışılır fakat yine de buraya kadar iyi savaştılar. Yaşlı bir kadroları var. Aslında eskisi kadar sıkıcı bir futbol da oynamıyorlar. Oynadıkları maçlarda pozisyonlar bulup rakiplerine de pozisyon verdiler. Ben yine de Kosta Rika maçında bildiğimiz Yunanistan'ı göreceğimizi düşünüyorum. Sonucunda da elenmeleri herkes için iyi olacaktır.

Büyük ihtimalle Yunanistan'ın topu rakibe vereceği ve kontra arayacağı bir maç olacak. Kosta Rika da riskli oynamayı seven bir takım değil. Bu yüzden kısır geçecek bir maç izleyeceğimizi öngörebiliriz. Samaras, Joel Campbell ve Bryan Ruiz'in ayağına top gelmedikçe maçı izlerken sıkılacağız gibi. İlginç bir maç olacak. Yine de Kosta Rika bir adım önde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder